انواع دوربین مدار بسته
راهنمای خرید دوربین مدار بسته

راهنمای خرید دوربین مدار بسته به شما کمک می کند تا انواع دوربین را بشناسید و متناسب با نیاز خود بهترین انتخاب را داشته باشید.

برای خرید دوربین مدار بسته بهتر است با دسته بندی آن در بازار آشنا شوید، دوربین های حفاظتی و امنیتی به ۶ دسته کلی تقسیم می شوند:

دوربین بالت

دوربین بالت یا بولتدوربین بالت یا بولت

 

با توجه به شکل ظاهری و اینکه قابلیت استتار کمی دارند از این دوربین ها بیشتر در فضای باز استفاده می شود.

دوربین دام

دوربین دام
دوربین دام

از آنجا که این دوربین ها نسبت به بولت حجم کوچکتری دارند از آنها برای محیط های داخلی استفاده می شود.

دوربین اسپید دام

دوربین اسپید دام
دوربین اسپید دام

مزیت این دوربین ها قابلیت چرخش آنهاست. دوربین چرخشی بسته به نوع آن قابلیت چرخش در راستای عمودی و افقی را دارد.

دوربین لامپی

دوربین لامپی
دوربین لامپی

این دوربین ها شبیه به لامپ های حبابی هستند و به راحتی قابل نصب به روی سرپیچ های معمولی لامپ هستند. دوربین لامپی چرخشی و دوربین لامپی فیش آی دو نوع رایج از این دوربین ها هستند.

دوربین رومیزی

دوربین رومیزی
دوربین رومیزی

این نوع دوربین ها انواع مختلفی دارند که معروفترین آنها دوربین اتاق کودک یا بی بی کم است.

دوربین مخفی

دوربین مخفی
دوربین مخفی

دوربین های سایز کوچک هستند که قابلیت ضبط و انتقال تصویر را دارند. نکته بسیار مهم در رابطه با دوربین های سایز کوچک اینست که با باتری کار می کنند و در صورت اتصال دائم دوربین به برق از عمر آن کم میشود.

طرز کار دوربین مداربسته

همه انواع دوربین مدار بسته در وهله اول برداشت تصویر محیط را انجام می دهند که با توجه به کیفیت دوربین اعم از سنسور و پردازنده تصویر، لنز و رزولوشن با هم تفاوت دارند.
پس از برداشت تصویر دو عامل دیگر در دوربین ها مهم است: ۱- ضبط تصویر ۲- انتقال تصویر

ضبط تصویر دوربین مداربسته

دستگاه ضبط تصویر دوربین های HD همان DVR (DIGITAL VIDEO RECORDER) و دوربین های IP همان NVR (NETWORK VIDEO RECORDER) است. این دستگاه قابلیت اتصال هارد دیسک را دارد که می تواند تصاویر دوربین را در خود ذخیره نماید.
NVR و DVR ها به صورت ۴، ۸، ۱۶ و ۳۲ کانال موجود هستند که تعداد کانال بیانگر تعداد دوربینی است که می تواند به دستگاه ضبط کننده متصل گردد.

کارت حافظه

دوربین های وای فای و سیمکارتی این قابلیت را دارند که تصاویر را در حافظه خود ذخیره کنند. این دوربین ها بسته به نوع خود قابلیت ساپورت رم از ۱۶ تا ۲۵۶ گیگابایت را دارند.

انتقال تصویر دوربین مداربسته

انتقال تصویر دوربین ها به سه شکل صورت می گیرد:

۱- انتقال تصویر دوربین با DVR و NVR

در این شکل دستگاه ضبط کننده به یک مودم متصل شده و تصویر تمام دوربین هایی که به آن وصل هستند را از طریق اینترنت به نرم افزار مورد استفاده کاربر انتقال می دهد.

۲- انتقال تصویر دوربین وای فای

این دوربین ها به طور مستقیم به مودم متصل شده و تصویر را از طریق اینترنت مودم به اپلیکیشن کاربر انتقال می دهد.
نکته قابل توجه برای انتقال تصویر دوربین های وای فای باید هر کدام از آنها را به صورت مستقل به مودم وصل نمود.

۳. انتقال تصویر دوربین سیمکارتی

این نوع دوربین برای انتقال تصویر به یک سیم کارت فعال که دارای اینترنت است نیاز دارد تا تصاویر را از طریق آن به اپلیکیشن کاربر انتقال دهد. نکته قابل توجه دوربین های سیم کارتی اینست که برای هر دوربین یک سیمکارت فعال نیاز است.

بورس دوربین مدار بسته تهران

بورس خرید و فروش عمده تجهیزات امنیتی و حفاظتی ایران خیابان جمهوری و میدان امام خمینی است که پاساژ علاالدین ۲ و مجتمع تجاری یگانه از معروف ترین مراکز خرید می باشند.

جمع بندی معرفی انواع دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته یا CCTV نقش مهمی در ارتقای امنیت محیط دارد. برای خرید دوربین مدار بسته باید به مواردی از جمله محیط نصب آن که برای محیط داخلی است یا بیرونی، پوشش مکانی و نیز همپوشانی خود دوربین ها، سنسور و پردازنده تصویر، لنز، رزولوشن، نوع ضبط و انتقال تصویر دوربین توجه نمایید.

برای مشاهده لیست قیمت دوربین مداربسته از قسمت مربوطه در سایت ما دیدن نمایید؛ برای خرید دوربین مناسب می توانید با کارشناسان کالا بست تماس گرفته و از مشاوره رایگان آنها بهره مند شوید.