راهنمای خرید دزدگیر اماکن
راهنمای خرید دزدگیر اماکن

راهنمای خرید دزدگیر اماکن

دزدگیر اماکن برای ارتقای امنیت محیط استفاده می شود و شامل پنل مرکزی و تجهیزات جانبی است. برای مقایسه انواع دزدگیر اماکن در در بازار ایران آن را می توان به دو دسته کلی تقسیم نمود: دزدگیر قدیمی و دزدگیر هوشمند.

دزدگیر قدیمی

دزدگیر کلاسیک z4 ultra
دزدگیر کلاسیک z4 ultra

تمام سیستم های امنیتی به وسیله سنسورها محیط اطراف را کنترل نموده و سپس از طریق پنل مرکزی به کاربر اطلاع می دهند که تغییری در وضعیت محیط صورت گرفته است. مبنای کار تمام دزدگیرهای کلاسیک به این صورت است و تفاوت هایی که در برند های مختلف موجود در بازار دیده می شود عبارت است از:

برقراری تماس از طریق خط شهری

برقراری تماس از طریق خط شهری قدیمی ترین نوع دزدگیر ها هستند و با توجه به اینکه سارق می تواند قبل از حضور در محیط سیم های تلفن را قطع نماید با گذشت زمان استفاده از این ارتباط برای اعلام هشدار منسوخ شده است.

اتصال بیسیم سنسورها

دزدگیر های قدیمی فقط از سنسورهای با سیم استفاده می کردند اما با پیشرفت تکنولوژی و ورود سنسور بیسیم به مرور استفاده از سنسور سیمی کمرنگ شد.

اپلیکیشن ارتباط با دستگاه

این اپلیکیشن ها اغلب فقط برای راه اندازی اولیه هستند و برای ارتباط و ارسال فرمان به دستگاه و دریافت اطلاعات فقط از طریق سیم کارت کار می کنند و توانایی کار با اینترنت را ندارند.

دزدگیر هوشمند

دزدگیر اماکن SFA
دزدگیر هوشمند SFA

دزدگیر نسل جدید مانند مدل های قبل از خود به وسیله سنسورهایی که دارد تردد غیر مجاز و یا تغییر در وضعیت را به کاربر اطلاع می دهد اما تفاوت دزدگیر کلاسیک و هوشمند:

قابلیت اتصال به اینترنت

پنل مرکزی دزدگیر تحت شبکه قابلیت اتصال به اینترنت و ارسال و دریافت اطلاعات از طریق شبکه جهانی اینترنت را دارد.

امکان ارتباط با کاربر از دو طریق سیمکارت و اینترنت

این قابلیت باعث افزایش کیفیت، سرعت و قدرت عملکرد دزدگیر هوشمند می شود. برخی از دزدگیر ها قابلیت اتصال به پلتفرم های هوشمند مانند WISESFA را دارند.

حجم کمتر دستگاه

با توجه به پیشرفته تر بودن دستگاه و استفاده از آی سی ها و قطعات SMD و کم حجم، بالتبع اندازه کلی دستگاه هم کوچک تر شده و علاوه بر زیبایی نصب آنرا راخت تر می کند.

اپلیکیش اختصاصی

اپلیکیشن دزدگیر های هوشمند این قابلیت را دارد که در بستر اینترنت از هرکجای دنیا با دستگاه ارتباط برقرار نموده و آنرا کنترل نمایند.

مدل های مختلف دزدگیر ساختمان

تا اینجا مدل های دزدگیر اماکن را بررسی و آن را به دو دسته تقسیم کردیم: قابل اتصال به اینترنت و عدم اتصال به آن؛ اما هر کدام از این دزدگیرها ویژگی های دیگری نیز دارند:

دزدگیر سیمکارتی

قابلیت اتصال سیمکارت به پنل دزدگیر را تقریبا همه سیستم های امنیتی دارا هستند و ویژگی قابل تمایز محسوب نمی شود.

دزدگیر بیسیم

قابلیت اتصال سنسور ها به صورت به صورت بیسیم به پنل مرکزی دزدگیر به علت عدم نیاز به سیم کشی و بالتبع حفظ زیبایی محیط نسبت به دزدگیر هایی که از ارتباط سیمی بهره می برند مورد استقبال بیشتری قرار گرفته است.

عوامل موثر بر قیمت دزدگیر چیست؟

ساده ترین نگاه به دزدگیر اماکن این است که یک سنسور تغییر وضعیت غیر مجاز را به یک پنل دزدگیر ارسال و آن پنل هشدار مورد نظر را به کاربر انتقال می دهد. در انتخاب سیستم امنیتی کیفیت دستگاه و امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد حائز اهمیت است. امکاناتی که دزدگیر در اختیار قرار می دهد به عنوان مثال قابلیت اتصال سنسورهای بیسیم، اپلیکیش قابل اتصال به اینترنت و موارد مشابه در قیمت آن تاثیر دارد.

به طور کلی قیمت دزدگیر کلاسیک (دزدگیر های خط ثابت و یا سیمکارتی)از دزدگیر هوشمند پایین تر است و شما می توانید با توجه به بودجه و امکانات مد نظر سیستم امنیتی خود را انتخاب نمایید. فروشگاه کالا بست لیست به روز قیمت دزدگیر اماکن را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

مرکز فروش دزدگیر اماکن

خیابان جمهوری و میدان امام خمینی در تهران بورس دزدگیر اماکن و سیستم های امنیتی هستند. یکی از معتبرترین و خوش سابقه ترین مرکز فروش عمده و جزئی دزدگیر اماکن فروشگاه کالا بست است که مشتریان می توانند انواع مختلف دزدگیر را از راه دور خرید نمایند.

دزدگیر منزل چی بخرم؟

با توجه به مقایسه انواع دزدگیر اماکن که در این نوشته بیان شد و عنایت به این نکته که دزدگیر یک وسیله امنیتی است و خطای عملکرد و اشتباه آن بعضی مواقع عواقب جبران ناپذیری را منجر می شود باید دستگاهی انتخاب نمود که علاوه بر کیفیت مطلوب، امکانات به روز یک سیستم امنیتی را داشته باشد. بنابراین پیشنهاد ما سیستم امنیتی است که علاوه بر داشتن امکانات دزدگیرهای قدیمی قابلیت کنترل از راه دور را داشته و همچنین قابلیت اتصال سنسور های بیسیم و با سیم را دارا باشد. برای دریافت مشاوره رایگان و راهنمای خرید دزدگیر اماکن با کارشناسان ما در تماس باشید.