نصب دزدگیر کلاسیک
راهنمای نصب دزدگیر کلاسیک

در این مطلب تصمیم داریم در رابطه با نصب دزدگیر کلاسیک و راه‌اندازی CLASSIC Z4 ULTRA SECURITY صحبت کنیم و اطلاعات مفیدی را در این باره در اختیار علاقه‌مندان قرار دهیم‌.

پیشرفت‌های اخیر دانش و تکنولوژی کمک‌های شایانی به بشر کرده است. به گونه‌ای که انسان امروزی می‌تواند با خیال راحت برای چندین ساعت یا چندین روز خانه یا محل کار خود را رها کرده و به گردش برود. به عبارتی می‌توان گفت امروزه راهکارهای بسیاری برای جلوگیری از سرقت و محافظت از اموال وجود دارد. یکی از این راهکارها استفاده از دزدگیر اماکن است.

قطعا هنگامی که فردی موفق به خرید دزدگیر ساختمان می‌شود با یک مرحله چالش برانگیزتر یعنی مرحله نصب روبرو خواهد شد. اگر این مرحله به درستی پشت سر گذاشته نشود، ممکن است کارایی دزدگیر تهیه شده کاهش یابد، به همین دلیل ضروری است که اطلاعات مفیدی در این باره داشته باشید.

معرفی دزدگیر اماکن کلاسیک مدل Z4 ULTRA برای نصب

قبل از اینکه وارد بحث‌های تخصصی شویم لازم است تا کمی با دزدگیر اماکن کلاسیک مدل Z4 ULTRA آشنا شویم و بدانیم که این وسیله چیست و چه کارایی دارد؟

دزدگیر اماکن کلاسیک مدل Z4 ULTRA یکی از محبوب‌ترین و قدیمی‌ترین دزدگیرهای ایرانی است که به دلیل دارا بودن کیفیت بالا مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. امنیت بسیار بالا ایجاد شده توسط این دوربین و همچنین ظرافت و دقت بالای آن باعث شده است تا کارایی این وسیله چندین برابر شود. بنابراین دقت و ظرافت در نصب دزدگیر کلاسیک از اهمیت بالاییبرخوردار است.

لازم به ذکر است که از این دزدگیر می‌توان برای محافظت از منزل، مکان‌های اداری، تجاری و صنعتی استفاده کرد.

نصب دزدگیر کلاسیک
نصب جعبه دزدگیر کلاسیک

مراحل نصب دزدگیر کلاسیک مدل Z4 ULTRA

برای نصب دزدگیر اماکن کلاسیک مدل Z4 ULTRA می‌توانید طبق مراحل زیر عمل کنید:

  • در اولین مرحله نصب و راه اندازی لازم است تا اسپیکر داخلی، ترانس و همچنین کانکتورهای داخلی از جایگاه خود جدا شوند.
  • این دزدگیرها دارای سه ضامن نگهدارنده هستند که در مراحل بعدی باید به وسیله فشار از یکدیگر جدا شوند.
  • دزدگیرهای کلاسیک دارای جعبه‌های مخصوصی هستند که معمولا روی دیوار نصب می‌شوند. در مرحله سوم لازم است تا این جعبه را در محل دلخواه خود نصب کنید. متخصصان توصیه می‌کنند که بهتر است این جعبه در سی سانتی متری سایر اشیاء قرار گیرد.
  • چشمی‌های دزدگیر، باتری، بلندگوها و آژیر جزء مهم‌ترین تجهیزات دزدگیر اماکن هستند که باید نصب شوند. لازم به ذکر است که اگر از چندین چشمی به صورت همزمان برای یک زون می‌خواهید استفاده کنید آن‌ها را باید به صورت سری نصب کنید.
  • بدون متصل کرده باتری دستگاه (همچنین اتصال برق شهری به ترانس را قطع نمایید) سعی کنید سر سیم‌های دلخواه را وارد جعبه کنید و مدار جعبه را نصب نمایید.
  • آنتن، بلندگوی داخلی و کانکتور ترانس را متصل نمایید تا دستگاه شروع به کار کند.
  • پلاریته ولتاژ را در نظر بگیرید.(رنگ قرمز پلاریته یا قطب مثبت و رنگ مشکی پلاریته منفی) و جامپر ALPHA SW را در مکان دلخواه قرار دهید‌.
  • حالا می‌توانید عملکرد دستگاه را مورد بررسی قرار دهید.

لازم به ذکر است که برای فعال سازی ضمانت نامه دزدگیر اماکن CLASSIC Z4 ULTRA SECURITY خریداری شده می‌توانید شماره 10 رقمی موجود بر روی مدار چاپی را به شماره 30006172 ارسال کنید.

راهنما و نقشه نصب و راه‌اندازی دزدگیر اماکن CLASSIC Z4 ULTRA SECURITY

راهنمای دزدگیر کلاسیک
راهنمای نصب دزدگیر کلاسیک

کارشناسان کالا بست برای آسودگی بیشتر شما یک نقشه راه آماده کرده‌اند که طبق آن می‌توانید عمل کنید و سریع‌تر و راحت‌تر راه اندازی و نصب دزدگیر کلاسیک را انجام دهید.

ترمینال باتری یا BAT

سیم‌های باتری به دو رنگ قرمز و مشکی دیده می‌شود. در هنگام نصب باید توجه داشته باشید سیم‌های قرمز رنگ باید به سر مثبت باتری و سیم‌های مشکی به سر منفی باتری متصل شود.

خروجی برای آژیر یا SIR

اگر دزدگیر شما مجهز به آژیر است لازم است تا سیم‌های مخصوص را طبق اصول صحیح به ترمینال SIR متصل کنید.

خروجی برای بلندگو یا SP

بلندگوها بایستی در ابتدا به صورت موازی به یکدیگر متصل و سپس به ترمینال SP وصل شوند.

ترمینال G1

ترمینال G1 ترمینالی بسیار مهم است که برای تامین تغذیه تلفن کننده طراحی و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به همین دلیل لازم است تا سیم‌‌های تغذیه تلفن کننده را به درستی به این ترمینال متصل کنید.

ترمینال SMS یا AD

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در دزدگیر اماکن CLASSIC Z4 ULTRA SECURITY دیده می‌شود، توانایی فعال یا غیر فعال کردن سیستم به وسیله پیامک است. این کار به وسیله ترمینال SMS انجام می‌شود. برای این کار لازم است تا ورودی‌های OUT2و OUT3 در CLASSIC G1 به یکدیگر وصل شوند.

خروجی TRG

کاربرد ترمینال TRG مختص تحریک تلفن کننده است. به همین دلیل لازم است تا آن را به تحریک منفی دستگاه متصل کنید.

ترمینال LOG

وظیفه این ترمینال ارسال گزارش اتفاقات به CLASSIC G1 PRO است. این گزارشات به شکل پیامک ارسال می‌شود. بنابراین ضروری است که خروجی نام برده را به ورودی LOG در G1 PRO اتصال دهید.

 ترمینال AUX

با در نظر گرفتن جهت تغذیه (مثبت و منفی) کلیه چشم‌ها را به صورت موازی به یکدیگر وصل کنید. این نکته را در نظر داشته باشید که اتصال تغذیه تلفن کننده به این قسمت جایز نیست. چرا که در صورت بروز هرگونه اختلال ممکن است تلفن کننده از کار بیفتند.

ترمینال های Z1,Z2,Z3,Z4

وظیفه این ترمینال ها هم اتصال سنسور ها به دستگاه می باشد.

دفترچه راهنمای نصب دزدگیر کلاسیک z4

دفترچه راهنما دزدگیر کلاسیک z4
دفترچه راهنما دزدگیر کلاسیک z4

کاتالوگ دزدگیر کلاسیک z4 ultra

نقشه سیم کشی تلفن کننده سیمکارتی G1 دزدگیر کلاسیک Z4

سخن پایانی

در این مطلب در رابطه با راهنمای نصب دزدگیر کلاسیک Z4 صحبت کردیم و اطلاعات مفیدی را در این باره ارائه دادیم. انتظار می‌رود پس از مطالعه این مطلب بتوانید این دزدگیرها را راه اندازی و از آن‌ استفاده کنید.

دزدگیر کلاسیک از دو قسمت اصلی تشکیل شده است که شامل پنل مرکزی دزدگیر و دستگاه تلفن کننده می شود؛ از این رو راه اندازی دزدگیر دو بخش دارد یکی نصب پنل مرکزی و دیگری راه اندازی تلفن کننده که با سیم به هم متصل می شوند. اگر به هر دلیلی نتوانستید این دستگاه را راه اندازی کنید می‌توانید از کارشناسان نصب دزدگیر اماکن ما کمک بگیرید.

این نکته را در نظر بگیرید که شما در ابتدا باید تمامی تمرکز خود را به کار دهید تا بتوانید دزدگیر منزل CLASSIC Z4 ULTRA SECURITY را با کیفیت بالا و قیمت مناسب خریداری کنید.

کالابست به عنوان یکی از بهترین مجموعه‌های فروش دزدگیر اماکن این امکان را به شما می‌دهد که بهترین دزدگیر بازار را به قیمت عمده به صورت اینترنتی و در کمترین زمان ممکن خریداری کنید.