نصب آیفون تصویری در تهران

این روزها بعد از ساخت یک خانه جدید سعی می‌کنند که از بهترین لوازم برای آن استفاده کنند که بیشترین کارایی را دارد. قطعا شما کمتر افرادی را می‌بینید که به جای آیفون تصویری به سراغ آیفون صوتی بروند، زیرا آیفون تصویری مزایای بسیار زیادی دارد و نصب آن همیشه توصیه می‌شود. ما در این مبحث تصمیم گرفتیم که یک سری نکات مهم را به شما توضیح دهیم که مربوط به نصب آیفون تصویری است. البته که متخصان برق ساختمان می‌دانند که دقیقاً باید چه نکاتی را رعایت کنند اما به هر حال آگاهی از این نکات، برای خود شما هم می‌تواند مفید باشد. پس با ما همراه باشید.

توضیحات کلی در مورد نصب آیفون تصویری

آیفون تصویری که به آن در بازکن تصویری هم گفته می‌شود، برای مجتمع‌های تجاری یا مسکونی قابل استفاده است. انواع آنها آپشن‌های مختلفی را ارائه می‌دهند. مثلاً بعضی از آنها قابلیت تماس، ارائه هشدار درب و مواردی از این قبیل دارند. معمولاً در صفحه نمایش‌های مشکی و سفید و رنگی به فروش می‌رسند. سایزهای آنها از 4.3 اینچ تا 10 اینچ هم موجود هستند. شما در این آیفون‌ها علاوه بر اینکه صدای طرف مقابل را می‌شنوید، می‌توانید تصویر او هم ببینید اما اینکه وضوح تصویر چقدر باشد، بستگی به مدل آیفون تصویری شما دارد.

بعضی از آیفون‌ها تصویر را سیاه و سفید نشان می‌دهند اما بعضی دیگر تصویرهای کاملاً شفاف و رنگی را در اختیار شما می‌گذارند. در کل مهمترین مزیتی که وجود دارد، این است که سطح امنیت را تا حد زیادی بالا می‌برد. در بعضی از آنها ویژگی‌های تماس از راه دور ضبط صدا و تصویر هم وجود دارد.

نکات مهم برای نصب آیفون تصویری

اگر می‌خواهید این نکات مهم در مورد نصب آیفون تصویری در تهران یا هر جای دیگری را یاد بگیرید، این قسمت را از دست ندهید. برای نصب این آیفون‌ها بهترین حالت این است که از کابل فویل‌دار و شیلددار استفاده کنید که اندازه آن ۶ میلی‌متر باشد. ما توصیه می‌کنیم از کابل‌های تمام مسی استفاده کنید که ترجیحاً یک زوج اضافی نسبت به تعداد سیم مورد نیاز داشته باشد.

بهترین حالت این است که اصلاً از کابل رسانی پشت به پشت مانیتورها و خطی استفاده نکنید؛ مگر اینکه تعداد واحد پایین باشد. البته اگر هم تعداد واحد پایین بود، باید این مورد را در نظر بگیرید که کابل به اندازه کافی با کیفیت باشد و شما نتوانید سیستم را تغییر دهید.

سال‌های خیلی طولانی است که پیمانکاران برق در نظام مهندسی در مورد این موضوعات آموزش می بینند و به آنها تاکید می‌شود تا زمانی که می‌خواهند اجرای تاسیسات برق را انجام دهند و برای هر واحد با کابل جداگانه در نظر بگیرند.

نکته مهم بعدی این است که رشته سیم‌هایی که انتخاب کرده و برای کابل است، حتماً برای انتقال سیم منفی و تصویر از یک زوج گرفته شده باشند.

اگر جایی که قرار است نصب آیفون تصویری را در آنجا انجام دهید، متراژ بالایی دارد، برای اینکه خط تصویر دوربین پنل را بتوانید به خوبی انتقال دهید، بهترین حالت استفاده از کابل کواکسیال است. به این صورت که سیم تصویر به مغزی کابل و سیم منفی به شیلد کابل وصل گردد.

حتماً باید حواستان باشد که از سیم شیلد کابل استفاده کنید. اگر متوجه شدید که در هر نقطه‌ای قطعی داخل کابل اتفاق افتاده (که این قطعی می‌تواند به خاطر مشکلات پشت مانیتور یا پنل یا جعبه تقسیم باشد)، باید حواستان باشد که سیم شیلد را به سیم منفی وصل کنید.

برای اینکه خط تصویر دوربین دوم را انتقال دهید، بهترین حالت این است که به سراغ کابل قبلی نروید و حتماً یک کابل جداگانه استفاده کنید که می‌تواند کیفیت کارتان را تا حد زیادی بالا ببرد. یعنی برای هر کابل فقط یک خط تصویر باید عبور داده شود که حتماً اگر نصاب حرفه‌ای باشد، این موضوع را رعایت می‌کند. برای انتقال خط تلفن هم هرگز به سراغ استفاده از زوج‌های اضافی کابل آیفون نروید.

نکته ممنوعه دیگر این است که برای انتقال برق ۲۲۰ ولت از کابل‌های اضافی آیفون استفاده نکنید. تمامی سرهم بندی‌ها در کابل آیفون و سوکت‌ها و تمامی اتصالات باید به طور کامل لحیم کاری شده باشد. به جای اینکه از نوارچسب استفاده کنید که امنیت کافی و کیفیت بالایی ندارد، بهترین حالت این است که به سراغ روکش حرارتی یا وارنیش بروید.

حتماً دقت کنید که ارتفاع دوربین پنل از کف ۱۶۰ تا ۱۷۰ سانتی‌متر باشد. مکان‌هایی که پله خور دارند، جزو استثنائات قرار می‌گیرند و با توجه به موقعیت محلی که دارند، نصب آنها را انجام می‌دهند.
زمانی که می‌خواهید محل نصب پنل را تعیین کنید، حتماً حواستان باشد که حالت ضد نوری و زاویه دید دوربین را درست تنظیم کرده باشید.

نصب منبع تغذیه در بازکن باید در نزدیک‌ترین حالت ممکن به پنل و جای سرپوشیده باشد.
برای اینکه خروجی برق منبع تغذیه به پنل را انتقال دهید، بهترین حالت این است که به سراغ استفاده از کابل جداگانه بروید تا روی سیم‌های صدا و تصویر نویز به وجود نیاورد.

حین نصب قفل، حتماً حواستان باشد که اگر رله داخلی در پنل وجود نداشت، حتماً رله را استفاده کنید.
برای اینکه اتصال قفل درب بازکن انجام شود، هم حتماً به سراغ استفاده از سیم افشان بروید.
اگر زنگ بیزری وجود داشت، باید یک نکته مهم را رعایت کنید و آن هم این است که در چنین شرایطی برای نصب سیستم دربازکن تصویری دیجیتال، مانیتور آن حین نصب باید حدوداً ۳۰ سانتی‌متر دورتر از زنگ بیزاری نصب شود.

برای نصب سوئیچر، دکودر و پخش کننده تصویر حتماً حواستان باشد که حدود ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر از منبع تغذیه فاصله داشته باشند. اگر این نکته را رعایت نکنید، میدان مغناطیسی ایجاد می‌شود و در صدا و تصویر نویز اتفاق می‌افتد.

برق عمومی مجتمع نباید در کنار کابل آیفون استفاده شده باشد، زیرا نه تنها نویز ایجاد می‌کند، بلکه اگر دو فاز شدگی اتفاق بیفتد یا ولتاژ تغییر کند، گوشی‌ها هم آسیب می‌بینند.

در نهایت برای نصب آیفون تصویری در تهران ، با مراجعه به وب‌سایت کالابست، شما نه تنها به مجموعه‌ای از آیفون‌های تصویری با کیفیت دسترسی خواهید داشت، بلکه می‌توانید از خدمات نصب و راه‌اندازی حرفه‌ای بهره‌مند شوید. مشاوره با کارشناسان مجرب ما، شما را در انتخاب بهترین گزینه‌ ها و اطمینان از اصالت و کیفیت محصولات یاری می‌رساند. با کالابست، امنیت و آسایش خانه شما در اولویت است.

جمع‌بندی

نصب و انتخاب آیفون تصویری برای تأمین امنیت، به ‌ویژه در مجتمع‌های مسکونی، گزینه‌ای هوشمندانه است. این فناوری پیشرفته، با ارائه قابلیت مشاهده مستقیم افراد پشت درب، اطمینان خاطر را برای ساکنین به ارمغان می‌آورد. در این راهنما، به بررسی دقیق نکات کلیدی برای نصب موفقیت‌آمیز آیفون ‌های تصویری پرداخته‌ایم. با استفاده از منابع معتبری چون کالا بست و کسب دانش لازم در این زمینه، شما می‌توانید نصبی بی‌نقص و مطمئن را تجربه کنید. نصب حرفه‌ای، علاوه بر افزایش طول عمر دستگاه، استفاده روزمره را نیز بدون دغدغه و مشکل ممکن می‌سازد.

اشتراک گذاری