ریست پسورد دوربین مدار بسته
ریست پسورد دوربین مدار بسته

ممکن است شما نیز پسورد دوربین مداربسته خود را فراموش کرده و با پیام wrong password که به معنای (رمز عبور اشتباه است) مواجه شده باشید. قطعا اولین چیزی که در این مواقع به فکر شما می‌رسد، ریست پسورد دوربین مدار بسته است. برای حل این مشکل همواره چندین راهکار مختلف وجود دارد. در ابتدا باید بدانید که در صورت فراموش کردن رمز عبور دوربین مداربسته، ریست دوربین IP آخرین راهکار است. با ریست پسورد دوربین مدار بسته با استفاده از دکمه reset سخت افزاری، دوربین مداربسته شما به تنظیمات اولیه کارخانه باز می‌گردد و می‌توانید به صورت مجدد وارد آن شوید. در ادامه ما همراه باشید.

راه‌های بازیابی پسورد دوربین مداربسته

از ساده‌ترین راه‌های بازیابی پسورد دوربین مداربسته می‌توان به امتحان کردن user name و پسورد پیش فرض دوربین مداربسته اشاره کرد. برای انجام این کار لازم است تا نام کاربری و پسورد انواع دوربین‌های مداربسته را گردآوری کنید. پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا این مورد را بر اساس برند دوربین مداربسته خود امتحان کنید تا ببینید که آیا سیستم به شما اجازه ورود را می‌دهد و یا خیر.

نکته: توجه داشته باشید که باید نام کاربری و رمز عبور را به صورت کاملا دقیق و به صورت حروف کوچک در جدول وارد کنید. البته برخی از دستگاه‌ها مانند آی پد و یا آیفون، حروف اول را به صورت خودکار بر روی حروف بزرگ تنظیم می‌کنند. همچنین لازم به ذکر است که اعداد نیز باید بدون فاصله و به صورت انگلیسی وارد شوند.

روش دوم بازیابی پسورد دوربین مداربسته

مطمئنا شما نیز زمانی که یک پسورد را برای سیستم خود انتخاب کرده‌اید، در مراحل تنظیم رمز عبور، مرحله‌ای وجود داشته است که در آن سوالات امنیتی را انتخاب نموده و برای آن‌ها نیز پاسخ‌هایی را تعیین کرده‌اید. افرادی که پسورد دوربین مداربسته خود را فراموش کرده اند اما پاسخ این سوالات را می‌دانند و یا اینکه آن‌ها را از قبل یادداشت کرده‌اند، می‌توانند به راحتی و تنها با پاسخ دادن به سوالات امنیتی، رمز عبور دوربین مداربسته خود را بازیابی کنند.

علاوه بر این موضوع، باید به ایمیلی که در زمان ست کردن رمز عبور دوربین مداربسته وارد کرده‌اید نیز دسترسی داشته باشید؛ چراکه زمان بازیابی پسورد دوربین مداربسته، اطلاعات لازم و کد امنیتی به آدرس این ایمیل ارسال می‌شوند. شما می‌توانید از این کد امنیتی برای ورود به سیستم و حساب کاربری خود استفاده کنید. در مرحله آخر لازم است برای ورود به حساب کاربری، گزینه forgot password را کلیک کنید.

راه‌حل سوم فرمت دوربین مداربسته

اگر نمی‌توانید پاسخ سوالات امنیتی و یا پسورد جدید را به خاطر بیاورید و یا اگر پسورد دوربین مداربسته شما پسورد پیش فرض نبوده است، هیچ چاره‌ای جز فرمت دوربین مداربسته خود نخواهید داشت. با انجام این روش، تنظیمات دوربین مداربسته شما به تنظیمات پیش فرض کارخانه و یا همان تنظیمات اولیه باز می‌گردد و از این طریق می‌توانید به صورت مجدد به دوربین مداربسته خود دسترسی پیدا کنید.

نکته: اگر دوربین مداربسته خود را فرمت کنید و آن را به تنظیمات اولیه کارخانه باز گردانید، اطلاعات و جزئیات دقیق تنظیمات وای فای را که روی دوربین مداربسته شما تنظیم شده است از دست خواهد رفت. از این رو بهتر است فقط زمانی که دوربین مداربسته شما به وای فای متصل است، اقدام به ریست آن نمایید. دوربین‌های برندهای مختلف، روش‌های ریست متفاوتی دارند.

در حالت کلی، می‌توان برای ریست پسورد دوربین مدار بسته از مراحل ۹گانه زیر استفاده کرد. اما ممکن است که نحوه بازیابی دوربین مداربسته، از مرحله ۷ به بعد برای هر دوربین مدار بسته‌ای متفاوت باشد. اما نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا در ادامه نحوه فرمت دوربین مدار بسته را با توجه به انواع برند دوربین مداربسته مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مراحل کلی ریست دوربین مداربسته

  • در ابتدا تمامی کابل‌هایی که به دوربین مداربسته متصل هستند را جدا کنید.
  • کارت SD را از دوربین مداربسته جدا کنید.
  • برای یک مدت زمان کوتاه حدود ۱۰ دقیقه صبر کنید
  • دوربین مداربسته را با استفاده از کابل به وای قای متصل کنید، توجه داشته باشید که صدای کلیک در هنگام اتصال کابل باید به گوش شما برسد.
  • در این مرحله نیز لازم است تا حدود ۲ دقیقه صبر کنید.
  • کابل برق دوربین مدار بسته را با دقت وصل کنید و حدود ۵ دقیقه منتظر بمانید تا دوربین به صورت کامل روشن شود.
  • سوراخ تعبیه شده برای ریست پسورد دوربین و یا دکمه ریست را پیدا کنید.

نکته: دکمه ریست پسورد دوربین مداربسته برای دوربین‌های فضای باز به طور معمول در زیر دستگاه قرار دارد. این در حالی است که دکمه ریست دوربین‌های داخلی به طور معمول در پشت دوربین قرار گرفته است. شما می‌توانید این دکمه را با استفاده از یک سوزن، گیره کاغذ و یا یک وسیله مشابه فشار دهید تا دوربین مدار بسته شما ریست شود.

  • دکمه ریست را فشار دهید و حدود ۲۰ ثانیه صبر کنید و پس از آن دکمه را رها کنید.
  • در این مرحله لازم است تا ۵ دقیقه منتظر بمانید تا دوربین مداربسته شما به خوبی ریست شود و اطمینان حاصل کنید که دوربین با کابل شبکه به وای فای وصل است.

پس از ریست پسورد دوربین مداربسته شما می‌توانید از طریق نام کاربری و پسورد پیش فرض به رابط کاربری دوربین خود وارد شوید؛ زیرا در این حالت دوربین شما ریست شده است، تنظیمات آن بر روی تنظیمات اولیه کارخانه قرار گرفته است. از این رو لازم است تا دوربین را برای اتصال به صورت مجدد به وای فای وصل کنید.

فرمت دستگاه ضبط کننده دوربین
فرمت دستگاه ضبط کننده دوربین

چگونه می‌توانیم پسورد دستگاه‌های dvr و nvr را ریست کنیم؟

آیا رمز دستگاه drv یا nvr خود را فراموش کرده‌اید؟ نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا ما به شما ۲ روش مختلف را برای ریست دستگاه nvr آموزش می‌دهیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید رمز عبور دستگاه خود را به راحتی تغییر دهید و یا اینکه آن را به حالت پیش فرض برگردانید. اما پیشنهاد ما به شما این است که قبل از هرچیزی از واحد پشتیبانی و یا دفترچه راهنمای دستگاه خود کمک بگیرید. اما اگر به هر دلیلی به این موارد دسترسی ندارید، می‌توانید از روش‌های زیر برای فرمت دوربین مداربسته استفاده کنید.

اولین روش ریست کردن رمز دستگاه dvr و nvr

  1. زمانی که دستگاه ضبط کننده ویدئویی خود را راه اندازی می‌کنید، تعدادی سوال از شما پرسیده می‌شود که لازم است تا به آن‌ها پاسخ دهید تا بتوانید در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده کنید. این سوالات معمولا تعدادی سوال کلی و شخصی هستند، به عنوان مثال از شما پرسیده می‌شود که رنگ مورد علاقه‌تان چیست؟ یا اینکه اولین حیوان خانگی شما چه نام داشته است؟ البته این نوع از سوالات پاسخ‌های پیش فرضی دارند که شما می‌توانید آن‌ها را به همان صورت نگه دارید یا اینکه به دلخواه آن‌ها را تغییر دهید. توجه داشته باشید که استفاده از جواب‌های پیش فرض به هیچ عنوان پیشنهاد نمی‌شوند.
  2. اما سوال اصلی که در اینجا وجود دارد این است که چگونه می‌توان با استفاده از این سوالات به ریست پسورد dvr و یا nvr پرداخت؟ برای انجام این کار تنها کافی است که روی صفحه اصلی کلیک کنید و به منوی main menu بروید.
  3. در اینجا صفحه‌ای برای شما باز می‌شوید که در حالت معمولی باید الگو و یا پسورد دستگاه را وارد می‌کردید، اما در این شرایط باید روی گزینه forget pattern کلیک کنید.
  4. در سمت چپ پسورد، قطعا یک کادر را مشاهده خواهید کرد که یک علامت سوال دارد و شما باید این گزینه را کلیک کرده و پس از آن ok را انتخاب نمایید.
  5. در بالای صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود یک کادر وجود دارد که در آن Email نوشته شده است که لازم است روی آن کلیک کرده و گزینه دوم یا همان Security Question را انتخاب کنید.
  6. در صفحه باز شده سوالات پیش فرض را مشاهده خواهید کرد که باید در کادر answer جواب‌ها را به صورت صحیح تایپ کرده و در آخر نیز روی گزینه next کلیک کنید تا ریست پسورد nvr شما به پایان برسد.
  7. در اینجا نیز لازم است تا رمز عبور جدید خود را دو بار وارد کنید و پس از آن گزینه ok را انتخاب نمایید.
  8. در آخر نیز پیامی برای شما ظاهر می‌شود که به معنای این است که فرمت دوربین مداربسته موفقیت‌آمیز بوده است.

روش دوم ریست کردن رمز دستگاه dvr و nvr

اگر شما نیز پسورد دستگاه خود را از حالت پیش فرض تغییر داده و در حال حاضر آن را به خاطر ندارید، می‌توانید به راحتی از طریق این روش (برداشتن باتری دستگاه) پسورد خود را به حالت اولیه برگردانید. برای انجام این کار تنها کافی است که اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. دستگاه خود را باز کنید و پس از آن باتری دستگاه را پیدا کنید.
  2. پس از پیدا کردن باتری دستگاه باید باتری را برای چند ثانیه از دستگاه خارج کرده و سپس آن را مجدداً وصل کنید.
  3. با انجام این کار، باتری دستگاه شما خالی می‌شود و تمامی اطلاعات موجود بر دستگاه از جمله تاریخ و پسورد دستگاه به حالت اولیه باز می‌گردد.
  4. در نهایت می‌توانید با پسورد پیش فرض به تنظیمات وارد شوید.

سخن پایانی

فراموشی رمز عبور دوربین مداربسته جزو یکی از اتفاقات بسیار شایع به حساب می‌آید که ممکن است شما نیز با آن مواجه شده باشید. در نظر داشته باشید که اگرچه این موضوع بسیار نگران کننده است، اما همواره روش‌های مختلفی برای رفع آن وجود دارد. در این مقاله در مورد ریست پسورد دوربین مدار بسته صحبت کردیم، با مطالعه مطالب ذکر شده در این مقاله می‌توانید ریست پسورد dvr را نیز به راحتی انجام دهید. همچنین در نظر داشته باشید که سایت کالابست جزو یکی از مطرح‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی عرضه کننده سیستم‌های حفاظتی و امنیتی است که شما می‌توانید محصول موردنیاز خود را به صورت آنلاین از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید.