دوربین مدار بسته برای زمستان
بهترین دوربین مدار بسته برای زمستان

دوربین‌های مداربسته امروزه به یکی از تجهیزات بسیار مهم برای منازل و محیط‌های اداری و تجاری تبدیل شده‌اند. افزایش تعداد سارقان باعث شده است که امروزه افراد به فکر خرید دوربین‌های مداربسته باشند. این دسته از محصولات دارای انواع مختلفی هستند و هریک از آن‌ها کاربرد و ویژگی‌های خاص خود را دارند. خرید دوربین مداربسته مناسب برای فصل زمستان به یکی از دغدغه‌های اصلی افراد در تهیه این محصول تبدیل شده است. اکثر افراد به دلیل داشتن اطلاعات پایین در رابطه با این نوع محصولات، نمی‌توانند انتخاب مناسبی برای نصب دوربین مدار بسته داشته باشند و این یک موضوع کاملا طبیعی است. اگر شما نیز در انتخاب و خرید بهترین دوربین مدار بسته برای زمستان دچار سردرگمی شده‌اید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

تفاوت دوربین مدار بسته برای زمستان با دیگر انواع دوربین‌ها

در نظر داشته باشید که دوربین‌های مداربسته با توجه به نوع کارایی و شرایط آب و هوایی، در مدل‌های مختلفی طراحی و تولید می‌شوند. ممکن است که از خود بپرسید چرا بایستی دوربین مناسب برای فصل زمستان خریداری کنم؟ یا اینکه این نوع دوربین‌ها چه تفاوتی با دیگر نوع دوربین‌های مداربسته دارند؟

توجه داشته باشید در فصول زمستان دوربین‌های مداربسته به طور معمول در مقابل بارش برف و باران قرار می‌گیرند و احتمال اینکه دچار آسیب و صدمه شوند، نسبت به مواقع دیگر همواره بیشتر است. مواردی چون بخار لنز دوربین، وجود رطوبت روی لنز و موارد دیگر می‌توانند روی میزان دقت آن تأثیر گذار باشند. همچنین دوربین‌های مداربسته در مواقع باریدن تگرگ نیز دچار آسیب می‌شوند. از این رو لازم است تا دوربین‌های مداربسته‌ای را خریداری کنیم که در شرایط و آب و هوای فصول سرد سال دچار آسیب نشوند.

ویژگی‌های دوربین مداربسته مناسب برای فصل زمستان

در نظر داشته باشید که برخی از مناطق کشور دارای آب و هوا و شرایط جوی پایداری نیستند. باران‌های مداوم و پی در پی، برف و تگرگ می‌توانند کل عملکرد دوربین مداربسته شما را مختل کنند. از این رو لازم است تا برای این گونه مناطق، دوربین‌های مداربسته با مقاومت بالا خریداری کنید. یک دوربین مداربسته مقاوم و مناسب برای فصل زمستان بایستی دارای ویژگی‌های زیر باشد.

استاندارد IK

برخی از دوربین‌های مداربسته دارای استاندار IK هستند. می‌توان گفت دوربین‌هایی که دارای این استاندارد هستند، مقاوم‌ترین دوربین‌های مداربسته موجود در بازار به حساب می‌آیند؛ زیرا این استاندارد بیانگر میزان مقاومت بالای دوربین مداربسته است. دوربین‌هایی که دارای این استاندارد هستند، مقاومت بالایی در برابر برخود اجسام و ضربه دارند.

قابلیت DEFOG

از بهترین قابلیت‌های دوربین‌ مداربسته می‌توان به قابلیت DEFOG اشاره کرد. این قابلیت دوربین مداربسته به طور معمول نشان دهنده ضد مه و گردوغبار بودن آن است. با خرید دوربین‌هایی که مجهز به این نوع قابلیت هستند، می‌توانید به راحتی از آن‌ها در آب و هوای سرد و مه آلود نیز استفاده کنید و تصاویر دوربین را با کیفیت بالایی دریافت نمایید.

استاندارد IP

به طور کلی استاندارد IP جزو یکی از استانداردهای جهانی به حساب می‌آید که نشان دهنده میزان مقاومت بالای دوربین مداربسته است. به طور معمول دوربین‌هایی که دارای این نوع استاندارد هستند، در برابر رطوبت و ذرات ریز گردوغبار مقاومت بالایی دارند.

نکات مهم در خرید دوربین مدار بسته برای زمستان

انتخاب و خریداری دوربین مداربسته مناسب برای فصل زمستان کار بسیار سخت و دشواری نیست و زمان زیادی لازم ندارد. تنها کافی است در انتخاب این نوع دوربین مداربسته به یک سری نکات مهم و کاربردی توجه داشته باشید تا بتوانید دوربین مداربسته متناسب با نیاز خود را خریداری کنید. در ادامه به بررسی برخی از این نکات مهم می‌پردازیم تا بتوانید انتخاب مناسبی داشته باشید:

سازگاری با دمای محیط

توجه داشته باشید که تمامی دوربین‌های مداربسته در یک بازه دمایی خاص می‌توانند بدون نقص و کاستی کار کنند. به عنوان مثال برخی از دوربین‌های مداربسته موجود در بازار دمای 10- تا 150+ را تحمل می‌کنند و در این محدوده دمایی، عملکرد خود را به درستی انجام می‌دهند.

برخی از دوربین‌های مداربسته دیگر نیز وجود دارند که تا دمای -۴۰ را نیز تحمل می‌کنند و به عملکرد صحیح خود می‌پردازند. از این رو لازم است که در خرید دوربین‌ مداربسته مناسب برای فصل زمستان به سازگاری آن با دمای محیط موردنظرتان توجه داشته باشید. برای این کار بهتر است که دمای سرد‌ترین روز سال در منطقه خود را در نظر داشته باشید و خرید خود را بر اساس این مورد انجام دهید.

رتبه بندی IP

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، استاندارد IP نشان دهنده میزان مقاومت دوربین مداربسته در مقابل رطوبت و ذرات گرد و غبار است. در نظر داشته باشید که استاندارد IP دارای رتبه بندی‌های مختلفی است و هرچه رتبه این استاندارد بیشتر باشد، مقاومت بیشتر دوربین مداربسته را نشان می‌دهد.

برای خرید دوربین مداربسته مناسب فصل زمستان، بهتر است به دنبال دوربین‌هایی باشید که رتبه استاندارد آی پی آن‌ها بیشتر است. استانداردIP67 جزو یکی از پرکاربردترین و بهترین استاندارد‌های دوربین مداربسته به حساب می‌آید. دوربین‌هایی که دارای این نوع استاندارد هستند، می‌توانند شما را در فصل زمستان راضی نگه دارند.

دوربین مدار بسته در فضای باز
دوربین مدار بسته در فضای باز

فضای سر پوشیده یا سر باز بودن محیط مد نظر

از دیگر مواردی که در خرید دوربین مداربسته بایستی به آن توجه داشته باشید، می‌توان به سر پوشیده و یا سرباز بودن محیط موردنظر اشاره کرد. ممکن است که شما قصد خرید دوربین مداربسته برای مکان‌های سرپوشیده را داشته باشید. در نظر داشته باشید که این نوع مکان‌ها دارای سیستم‌های گرمایشی هستند و نیازی نیست دوربین‌هایی را خریداری کنید که مناسب فصل زمستان هستند و هزینه زیادی را نیز در رابطه با خرید این دسته از محصولات مقاوم صرف کنید.

سخن پایانی

انتخاب و خرید دوربین مداربسته مناسب برای فصل زمستان جزو یکی از مواردی به حساب‌ می‌آید که امروزه ذهن بسیاری از افراد را به خود مشغول کرده است. در نظر داشته باشید که تفاوت‌های متعددی میان دوربین‌های عادی و دوربین‌های مداربسته مناسب فصل زمستان وجود دارد. از این رو لازم است تا در خرید این نوع دوربین‌ها دقت و توجه بالایی داشته باشید تا بتوانید بهترین نوع دوربین مداربسته را خریداری کنید. در این مقاله در مورد انتخاب دوربین مداربسته مناسب فصل زمستان صحبت کردیم. جهت خرید این محصول می توانید از مشاوره رایگان کارشناسان مجموعه کالا بست استفاده نمایید. کالابست عرضه‌کننده انواع مختلف دوربین‌های مداربسته در بالاترین کیفیت و بهترین قیمت است.