راهنمای انتخاب شارژر موبایل
راهنمای انتخاب شارژر موبایل

امروزه تلفن‌های همراه به یکی از ابزارهای مهم و ضروری تبدیل شده‌اند. همچنین به دلیل افزایش ویژگی‌های هوشمند، توسعه تکنولوژی و استفاده مستمر از آن‌ها، نیاز مداوم به شارژر برای شارژ کردن گوشی‌های همراه بسیار ضروری است. هنگام انتخاب شارژر مناسب باید به عواملی مانند کیفیت ساخت، ایمنی، سرعت شارژ و سازگاری با دستگاه مورد نظر و… توجه کنید. به طور کلی شارژر موبایل به یکی از اساسی‌ترین لوازم جانبی بازار که باید هر کاربری یکی از آن‌ها را داشته باشد، تبدیل شده‌است. اگر قصد خرید شارژر موبایل را دارید اما نمی‌دانید چه شارژری برای شما مناسب است، این راهنمای خرید شارژر موبایل را مطالعه کنید.

انواع شارژر موبایل

شارژرها انواع مختلفی دارند، شما باید هنگام خرید نوع شارژر مورد نظر خود را مشخص کنید و سپس ویژگی‌های آن را مورد بررسی قرار دهید. در این بخش به بررسی انواع مختلف شارژر موبایل می‌پردازیم:

ﺷﺎرژرﻫﺎی دﯾﻮاری

این نوع از شارژها متداول‌ترین و پرفروش‌ترین شارژهای مورد استفاده در بین افراد هستند. شما می‌توانید شارژرهای دیواری را به کامپیوتر، لپ‌تاپ و یا با یک آداپتور به پریز برق وصل کنید.

شارژ موبایل با ایستگاه داک

ایستگاه‌های داک یکی از بهترین شیوه‌ها برای شارژ کردن، تلفن‌های همراه در محل کار و خانه هستند. این نوع شارژر باعث می‌شود دیگر نیازی به پریز برق نداشته باشید. تنها کافی است گوشی خود را به ایستگاه‌های شارژ داک وصل کنید تا شارژ شود؛ زیرا ایستگاه‌های شارژ داک همواره به پریز برق وصل هستند و به کابل شارژ نیازی ندارند.

شارژر فندکی

شارژر فندکی برای کسانی مانند رانندگان اسنپ و ماشین‌های سنگین و… که بیشتر وقت خود را در ماشین می‌گذرانند، ضروری و مناسب است. شما با داشتن این شارژر دیگر نگران خاموش شدن موبایل خود نخواهید بود.

همچنین شارژرهای فندکی قابلیت نصب روی برخی از قایق‌ها را نیز دارند. در این حالت شما می‌توانید با داشتن یک آداپتور مناسب، خیلی راحت موبایل خود را با استفاده از باتری اتومبیل یا قایق شارژ کنید.

شارژر خورشیدی

شارژر خورشیدی یکی از جالب‌ترین انواع شارژرها هستند که در ساختار آن‌ها نوعی سلول خورشیدی برای جذب نور خورشید تعبیه شده‌است. در نتیجه شما می‌توانید به کمک ساختار و قابلیت‌های منحصر به فرد شارژرهای خورشیدی خیلی سریع و آسان موبایل خود را شارژ کنید.

نکته قابل توجه این است که با اینکه این شارژرها قابلیت‌های زیادی دارند، می‌توانند بدون نیاز به برق موبایل شما را شارژ کنند؛ اما در شب یا زمستان یا شرایط این چنینی که به خورشید دسترسی نخواهید داشت، قادر به شارژ موبایل خود نخواهید بود.

پاوربانک‌ها

در دنیای امروز پاوربانک‌ها بسیار پرکاربرد هستند و همچنین در مواقع ضروری می‌توانند بسیار کمک کننده باشند. این شارژرهای کوچک به علت سبک بودن و راحتی حمل، بسیار پرطرفدار هستند و می‌توانند در هنگام قطعی برق یاعدم دسترسی به برق مورد استفاده قرار بگیرند.

در هنگام خرید شارژر باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

همه ما با توجه به دلایل گوناگونی هر چند وقت یک بار قصد خرید شارژر موبایل جدید را داریم. به همین دلیل برای انتخاب یک شارژر با کیفیت و با دوام باید در هنگام خرید به نکات مهمی توجه کنیم. برخی از این نکات به صورت زیر هستند:

بررسی مشخصات گوشی

مهم‌ترین نکته هنگام خرید شارژر موبایل، بررسی مشخصات تلفن همراه است، به همین دلیل باید شارژری را انتخاب کنید که با آدابتور آن مطابقت داشته باشد. به طور معمول مشخصات گوشی‌های همراه روی شارژر اصلی آن وجود دارد، اما در صورت نبود آن، می‌توانید اطلاعات را از روی جعبه گوشی نیز پیدا کنید.

توجه به میزان ولتاژ شارژر

ولتاژ مورد نیاز هر یک از تلفن‌های همراه با یکدیگر متفاوت است، به همین دلیل اگر ولتاژ خروجی بیشتر باشد، امکان آسیب‌دیدگی و تورم باتری و حتی در برخی مواقع باعث خرابی خود دستگاه نیز می‌شود. در مقابل اگر میزان ولتاژ خروجی شارژر کم باشد، سرعت شارژ باتری موبایل شما بسیار کاهش خواهد یافت. در نتیجه هنگام خرید شارژر جدید به این نکته بسیار توجه کنید که ولتاژ شارژر جدید و شارژر اصلی حتما یکسان باشند.

تشخیص شارژر اصل

از لحاظ قیمت و کیفیت شارژرهای متعددی در بازار عرضه می‌شوند، به همین علت هنگام خرید بسیار احتیاط کنید. در ضمن شارژرهای اصل تاییدیه‌های گوناگونی از جمله RoHS، CE و MFI دارند. در واقع این تاییدیه‌ها تضمین و گارانتی برای عملکرد و کیفیت شارژرها هستند. همچنین یک شارژر با کیفیت پس از شارژ کامل و ۱۰۰ درصد موبایل، جریان خروجی را به صورت خودکار متوقف می‌کند. افزون بر این یک شارژر اصل و باکیفیت با تنظیم صحیح ولتاژ ورودی، موبایل را از نوسانات و آسیب‌های ناگهانی برق حفظ می‌کند.

عدم خرید شارژرهای تقلبی و ارزان

شارژرهای تقلبی بسیاری در بازار به عنوان شارژرهای اصلی و با قیمتی پایین‌تری به فروش می‌رسند. این شارژرهای بی‌کیفیت به علت جریان‌دهی نامناسب آسیب‌های جدی به باتری تلفن همراه شما وارد می‌کنند؛ در نتیجه حتما شارژر مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبر و مطمئنی مانند کالابست خریداری کنید

انتخاب کابل مناسب

هر یک از تلفن‌های همراه کابل مخصوص به خود را دارند؛ به همین دلیل زمان خرید شارژر حتما کابل مناسب را انتخاب کنید. در قسمت زیر به بررسی و معرفی انواع کابل‌ها پرداخته‌ایم:

کابل شارژ Micro-USB

در ابتدای تولید تلفن‌های هوشمند به جز کمپانی اپل، تمامی شرکت‌ها گوش‌های خود را بر اساس کابل‌های میکرو تولید می‌کردند. امروزه کابل‌های میکرو با مدل‌های جدید و پیشرفته‌تری جایگزین شده‌اند، ولی با این حال برخی از گوشی‌های تولیدی سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ همچنان با این کابل شارژ می‌شوند. همچنین این کابل‌ها اندازه بسیار کوچکی دارند و حتی برای شارژ اسپیکرها و هدفون‌ها نیز استفاده می‌شوند.

کابل تایپ سی (Type-C)

با گذشت زمان تایپ سی جایگزین کابل‌های میکرو شد و همچنین از سال ۲۰۱۶ به بعد دیگر اکثر تلفن‌های هوشمند از این نوع کابل پشتیبانی می‌کنند. کابل‌های تایپ‌سی از کیفیت و سرعت شارژ بسیار بالایی برخوردارند. یکی از ویژگی‌های بسیار جالب کابل‌های تایپ سی، قرینه بودن آن است که می‌تواند از هر دو طرف باعث شارژ شدن موبایل شود.

کابل شارژ لایتنینگ (Lightning)

اگر گوشی هوشمند شما از نوع آیفون است، به جز کابل شارژ لایتنینگ هیچ کابل دیگری به درد شما نمی‌خورد؛ چون این کابل‌ها به صورت اختصاصی برای گوشی‌های apple طراحی شده‌اند، به همین دلیل آیپدها، گوشی‌ها، ایرپادهای آیفون و سایر دستگاه‌های الکترونیکی این کمپانی فقط با کابل‌های لایتنینگ شارژ می‌شوند. همچنین این کابل‌ها به علت داشتن تنها ۸ پین اندازه کوچک‌تری نسبت به سایر کابل‌ها دارند.

قیمت شارژر موبایل

قیمت شارژرهای موبایل به عوامل مختلف زیر بستگی دارد.

  • برند شارژر موبایل یکی از عوامل اصلی تعیین کننده قیمت آن است و به طور معمول برندهای معتبر و معروف قیمت‌های بالاتری دارند.
  • مورد بعدی که در قیمت‌گذاری این محصول تاثیر دارد، کیفیت ساخت و قطعات استفاده شده در شارژر است. در نتیجه هر چقدر شارژرها کیفیت بالایی داشته باشند، به طبع قیمت بیشتری نیز خواهند داشت.
  • معمولا شارژرهایی که از قدرت خروجی بالاتری برخوردارند و قابلیت شارژ سریع‌تری دارند، گران‌تر هستند.
  • همچنین وجود قابلیت‌های اضافی مانند حفاظت در برابر اتصال کوتاه، پشتیبانی از تکنولوژی‌های شارژ سریع و حفاظت در برابر افزایش ولتاژ و… نیز می‌تواند باعث افزایش قیمت شارژر شود.
  • شارژرهایی که طراحی خاص و زیبایی دارند، نسبت به سایر شارژرها گران‌تر هستند.
  • مورد دیگری که در قیمت شارژر تاثیر می‌گذارد، ظرفیت آن است. شارژرهایی با ظرفیت بالا که می‌توانند دفعات زیادی تلفن همراه را شارژ کنند، امکان دارد قیمت بیشتری داشته باشند.
  • همچنین شارژرهایی که مکانیسم‌های شارژ متفاوتی مانند شارژرهای از طریق پورت USB-C عمل می‌کنند، یا به صورت بی‌سیم هستند، به طور معمول قیمت بیشتری دارند.
  • آخرین و مهم‌ترین عامل قیمت‌گذاری شارژرها بازار است. در حالت کلی در بازارهایی با رقابت بیشتر، قیمت‌ها به طور معمول پایین‌تر هستند.

در نتیجه برای کسب اطلاعات دقیق‌تر و قیمت به‌روز، توصیه می‌کنیم به سایت کالابست مراجعه کنید. کالابست یکی از بهترین و معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین عرضه کننده شارژر موبایل و لوازم جانبی دستگاه‌های الکترونیکی است که این محصولات را با قیمت بسیار مناسبی به فروش می‌رساند.

بهترین برندهای شارژر موبایل

بهترین برندهای شارژر موبایل که بر اساس کیفیت، قدرت و اعتماد بسیار محبوب و پرفروش هستند، عبارتند از:

Aukey

شارژرهای Aukey نیز به عنوان یکی از بهترین برندهای شارژر موبایل شناخته می‌شوند. شارژرهای این برند از طراحی زیبا، کیفیت ساخت بالا و قدرت شارژ مناسبی برخوردار هستند.

Belkin

این برند آمریکایی در تولید و عرضه شارژرهایی با کیفیت و قابلیت‌های متنوع شناخته می‌شود. به طور معمول شارژرهای Belkin از لحاظ ایمنی از استانداردهای بالایی برخوردار هستند.

Samsung

برند سامسونگ نیز در تولید شارژرهای موبایل با کیفیت و سازگاری بالا شناخته می‌شود. شارژرهای اصلی این برند به طور خاص برای دستگاه‌های سامسونگ طراحی شده‌اند.

Apple

برند اپل نیز شارژرهای مخصوص دستگاه‌های آیفون و آیپد را تولید می‌کند که کیفیت و سازگاری بالایی دارند.

در نهایت اگر قصد خرید شارژر موبایل را دارید، ما سایت کالابست را به شما پیشنهاد می‌کنیم، این سایت یکی از معتبرترین فروشگاه‌های آنلاین است و محصولات خود را در تمامی برندها، ظرفیت‌های مختلف، قیمت مناسب و همچنین در انواع، سایز و مدل‌های متنوع عرضه می‌کند.

سخن پایانی

شارژر موبایل در انواع، سایز، مدل، ظرفیت و برندهای مختلفی تولید و عرضه می‌شود. همچنین هنگام خرید یک شارژر خوب باید به نکاتی مانند انتخاب کابل مناسب، عدم خرید شارژرهای تقلبی و ارزان قیمت، تشخیص شارژر اصل، توجه به میزان ولتاژ شارژر و بررسی مشخصات گوشی توجه کنید. همچنین قیمت این محصول نیز به عوامل متعددی مانند ظرفیت، قدرت خروجی، کیفیت ساخت، برند آن و… بستگی دارد. اگر قصد خرید یک شارژر موبایل باکیفیت و بادام را دارید، توصیه می‌کنیم به سایت کالابست که یکی از معتبرترین فروشگاه‌های اینترنتی است مراجعه کنید، تا خریدی مطمئن داشته باشید.